Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

20. mars 2010

Rosa hjulbåtbil


-Mamma, jeg ønsker meg Pet Shop Cruiser!
-Mamma? Jeg ønsker meg Pet Shop Cruiser....
-Mammaaaa? Kan jeg få Pet Shop Cruiser?
(De siste tre ukene oppsummert på tre linjer)

Det ligger lapper overalt i huset:
"ØNSKELISTE: PETSHOP KRUSER"

I dag:
-Mamma skal til Os å kjøpe bursdagspresang til meg! Jippi, jeg ønsker meg Pet Shop Cruiser!
-Hmm... vi får se. De har jo så mye fint i butikken her også... Strømpebukser og sånn...
-Vræææææææl!
-Mamma tuller! Ikke gråt lille venn!

Det ser ut til å være avgjort hva som blir gaven i år. Hva skal man liksom gjøre? 'bannade tv-reklame (skjønner ikke hvorfor det er lov, jeg)
Svaret på hennes drømmer er altså (for de som ikke vet det) en rosa plastdings med ett hjul på, til den nette sum av fem hundre spenn. Jeg mener... den er ikke fin en gang. Men den er rååååsa. Og i reklamen er den full av søte dyr, men de følger selvsagt ikke med i pakken. Men så har hun egentlig nok av dem fra før. Nå er det dette kjøretøyet (bil? båt? hjulbåtbil?) hun har plukket seg ut.

Men de er jo litt søte, da. Jeg hater å innrømme det, men jeg har tatt meg selv i å plukke dem opp fra gulvet (gjerne etter å ha tråkket på dem og bannet halvhøyt) og sukke litt småhenført.

Og nå er det lørdag. Jeg sitter her og planlegger et seriøst ommøbleringsprosjekt til uka. To rom skal bytte eier, og det er så klart de to fulleste rommene i huset: mitt arbeidsrom, og mini sitt rom. Oi, som jeg gleder meg - til det er ferdig, ihvertfall. Hvorfor tenkte jeg egentlig ikke på det da vi flyttet inn?

Vel.

Ønsker dere en fortsatt fin helg (med et lite mars-dikt med på veien) :)

-Mamma, jeg har en djeeevel inni hodet...
-Hva ER det du sier?
-Og en liten engel, også! Den sier:
- (pipestemme) "Jeeeg eeer snill!"
- (exorsist-stemme) "Ikke høøøøør på henne!"

6 kommentarer:

Unknown sa...

hahahaha - gratulerer med MiniBoops bursdag og den lekkre hjulbåten :)

Kjersti Gulliksen sa...

Gratulerer med dagen til Miniboop.
Skjønner godt at du som mor syns denne Cruise dingsen er helt håpløs, men som liten jente så kan jeg se for meg alt man kan gjøre med denne råååsa tingsten. Reklamen var jo egentlig også håpløs. Får håpe hun kommer til å bruke den mye da. Husker jeg skulle leke med dukkehuset hveeeer dag...det gjorde jeg også til transformatoren til lampene i dukkehuset tok fyr. Det står nå på loftet sammen med en hel del andre skatter (meningsløse dingser som kosta en formue på 80-tallet)Skjønner jo at små jenter liker disse tinga, jeg blir jo fem år i hodet selv når jeg ser glitter eller nye stempler.

Ania sa...

Haldis Moren Vesaas <3 :)
Gratulerer med Mini-BOopen & med cruiser'n. Vesla er febersyk her men paracet får hun iallefall i seg nå etter at pappa'n lovte henne ny pet shop etter mye hyling og grining. Jaja. :p

Sonja sa...

Kos dere med bursdag or ROOOSA presanger ;)

Alle oss sa...

Ikke så mange småjenter i hus her - men Ben 10 er ikke mer sjarmerende enn disse rosa søte Miniboopene. Og jeg kjenner meg så igjen i det jeg leser !

Anonym sa...

Haha, herlig!! Utrolig hva de små sier! Datteren min og er hekta på pet shop! Og bortskjemt som ho er så har ho nesten alt......det svir i lommeboka..