Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

8. april 2010

Overstått påske og bursdag

Bursdagsfeiring og påske er over. Det ble stort barneparty med ti unger og hæla i taket. Mor bakte muffins til en bataljon, men innen de hadde spist ferdig pølser i brød, var de ganske mett, og vi hadde muffins og kaker i dagevis etterpå. Jentene hadde dansekonkurranse på barnerommet. De hadde sirlige lister med løkkeskrift, og danset etter tur, og så skrøt de av hvor fint alle sine kjoler svingte når de tok piruett. Guttene kastet gensrene etter maten, kneppet opp skjortene, og kastet seg over hverandre i brytetak. Slik rullet de rundt i huset den neste halvannen timen, til de fikk godtepose og skulle hjem. Det er akkurat sånn en sjuårsdag skal være.

MiniBoop hadde ny kjole, lakksko og lakkveske. Hun fikk ny sykkel, petshop cruiser (se tidl. innlegg) og masse fint, og livet var ganske perfekt (så lenge mamma ikke kysset henne på panna, for det er så forferdelig "ekkelt og pinlig"!)

Skjærtorsdag var vi på tradisjonsrik basar. Vi vant sitteunderlag, kokebok og en annen bok om det lokale ungdomslaget (som jeg vant for tredje år på rad, så jeg gav den bort i år som i fjor)

Og påskeaften var det eggejakt i hagen, og siden vi hadde det litt travelt til barne-tv, måtte mamma røpe at Påskeharen var litt pysete for regn så han hadde trolig gjemt den under tak. Og ganske riktig: Egget lå i vedskjulet.

Fin påske altså. Jeg skal oppdatere mer i morgen (tror jeg). Nå skal jeg forsøke å printe litt bilder til Minnerikets grand prix.. Hvis jeg ikke er heeelt tom for blekk, that is.

2 kommentarer:

banglamarie sa...

høres ut som en bra bursdag :o)

Ønsker deg gode vårdager fremover!

Catrine sa...

Høres ut som en vellykket bursdag!
Og koselige påskebilder!
Ha en flott fredag! :)