Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

19. april 2010

Feathers in the breeze

Ahhhrggg... Håndskriften ødelagte liksom hele greia. Men sånn ble det bare, og jeg gadd ikke fikse det, kjente jeg. Husker alle tyske Nicoles Ein bißchen Frieden fra 1982? (ja, jeg snakker til de av oss som er gamle nok ;)) Det var litt sånn hippietrip femten år for seint, men likevel. Når vi fikk beskjed om å lage en LO med tekst fra vår favoritt mgp-sang, satt jeg først som et spørsmålstegn. Må ærlig innrømme at jeg ikke har så mange favoritter i mgp-sammenheng.

Jeg grublet flere dager. Den første som slo meg var egentlig Puppet on a string fra 1967, for det er jo en riktig gladsang, og den kjolen er jo nesten til å dø for - og nesten til å dø av (den gangen ihvertfall).

Og så tenkte jeg på Intet er nytt under solen med Åse Kleveland - for hva kan man si? Hun er jo bare noe av det kuleste i landet ever. Jeg digger henne.

Og så måtte jeg jo så klart seriøst vurdere Hard Rock Hallelujah med Lordi i -06. Egentlig nesten utelukkende fordi han på keyboard er så vanvittig heftig kul, at jeg blir i godt humør hver gang jeg ser han.

Men poenget skal jo liksom være å ha noe som passer å scrappe til sangen også - og MiniBoop i hippiedans i hagen passet vel best til Nicoles vinnerlåt fra 1982.

"Ein bißchen Frieden"

"A little Peace"


Just like a flower when winter begins
/ Just like a candle blown out in the wind
Just like a bird that can no longer fly / I'm feeling that way some times

But then as I'm falling, weighed down by the load
/ I picture a light at the end of the road
And closing my eyes I can see through the dark / The dream that is in my heart

A little lovin', a little givin'
/ To build a dream for the world we live in
A little patience and understandin' / For our tomorrow, a little peace
A little sunshine, a sea of gladness / To wash away all the tears of sadness
A little hopin', a little prayin, / For our tomorrow, a little peace

I feel I'm a leaf in the mound on the snow
/ I fell to the ground, there was no-one below
So now I am helpless alone with my song / Just wishing the storm was done

A little lovin', a little givin'
/ To build a dream for the world we live in
A little patience and understandin' / For our tomorrow, a little peace
A little sunshine, a sea of gladness / To wash away all the tears of sadness
A little hopin', a little prayin, / For our tomorrow, a little peace

We are feathers in the breeze
/ Sing with me my song of peace
We are feathers in the breeze / Sing with me my song of peace

Og idag har jeg laget enda en mgp-LO. Med inspirasjon fra Bobbysocks' kostymer! Haha... det bragte meg på ein reise tilbake i tid. Jeg bladde gjennom gamle album og rotet gjennom esker etter passende bilder. Så mye fantastisk! Det er morsomt å prøve å se gamle bilder med et nytt blikk. Plutselig innser man hvor fort årene går - og bilder jeg syntes var forferdelig i ungdommen, ser jeg nå at faktisk ikke var så værst.

Men så trist... Mange av bildene er helt ødelagt fordi jeg har skamklippet dem, og nesten enda verre: Jeg har limt originalfoto overlappende - gamle foto av foreldrene mine fra 60-tallet. Jeg må prøve å scanne og retusjere bort merker etter lim. Ahhh... skulle ønske jeg tenkte litt lenger da jeg var tenåring (haha... på mange områder, egentlig)

Strålende mandagskveld til alle!

3 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Syntes denne LO'en din var bare nydelig jeg Malin, syntes overhodet ikke at håndskriften ødela noe. Så det så! :o)

Gleder meg til å se Bobbysocks oppgaven din.

Hege sa...

Nydelig LO! Liker veldig godt det sarte uttrykket, skapt av al det hvite. Kjempefint med rubonsene over bildene. Og jeg syns ikke håndskriften ødela noe som helst... du skriver jo kjempefint!

Ha en fin kveld!

❤ Kaia sa...

Nydelig LO, kjempeflott oppsett, og nydelig håndskrift, skjønner ikke hva du "klager" over.
Klem fra Kaia