Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

3. mars 2009

Balansekunst

Bildene er fra en fin sommerdag i fjor. Å, som jeg savner sommeren akkurat nå. Bare tær i gresset, kald hvitvin i glasset, melonbåter og blomstrende syrin og peoner... Det føles veldig langt frem i tid. Men av erfaring vet jeg at tiden går fort, og før vi vet ordet av det er det juni igjen.

Jeg sliter egentlig ikke med å få tiden til å gå. Det er verre å få den til å strekke til. Jeg er nok ikke strukturert nok... Men på søndag fikk jeg gjort mye. Litt ommøblering måtte til, et rom måtte tømmes for rot, og innredes på nytt. Jeg fikk kastet mye skrot, men ikke nok. Og jeg har verdens mest rotete (eller rotende) familie! Og jeg tuller ikke! Jeg roter selv, men bare i scrappekroken og ved siden av min egen seng. Men resten av huset... Kan noen være snill å gi meg litt styrke? Jeg rydder de samme tingene bort, omattatt og omattatt, til jeg kjenner at jeg er på randen av å leie container og kaste rubbel og bit!

Og idag vasket jeg. Jeg vasket ihvertfall litt. Helt til jeg kastet vaskefilla i do. Ja du leste riktig. Og dette burde jeg kanskje ikke si, for jeg fremstår vel som lettere treg i hodet, men det skjedde altså. Jeg skulle slippe den oppi vaskebøtta - og før jeg visste ordet av det, hadde jeg kasta den i do. Ikke at det er så rart. Det kan sikkert skje den beste. Det som gjorde meg bekymret for min egen tilstand, var at jeg lenge sto og så på den, og lurte på hva som var galt i det bildet...

For dere som lager kort: Jeg har en utfordring i "Boops lune krok" inne på Minneriket. Bli med da! Fristen er ikke før på søndag, så du har mange dager på deg til å lage noe.

4 kommentarer:

Kirsten sa...

Fnis - nå fikk jeg meg en god latter Boop-boop-i-DO?! Hihi! Idag holder jeg på med noe blått og oransj - det er så koselig med en utfordring!

Jeanette sa...

Ja, man drømmer om sommer... *sukk* Men iflg Aftenposten kommer vinter'n tilbake på snarvisitt til Østlandet denne uken. Minusgrader og snø!!!! Hvem vil ha det nå, på slutten av mars, og snart påske????

Beate sa...

LO'en din var fantastisk flott! Enkel, men flotte detaljer. Likte den:)

Juleskrulla sa...

Så hyggelig LO! Hvordan får du til de små bildene? Printer du dem ut små, eller har du beskåret dem?

:)