Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

8. august 2009

Ikkje spytt på golv, benker og vegger.

Jeg begynner å føle at værgudene ikke liker meg for tiden. Altfor mye regn. Nå er det slik at jeg egentlig liker en del regn iblant, men akkurat sommermånedene er det jo fint med litt solskinn, da. Men jeg skal vel kanskje ikke klage - jeg som flyttet frivillig tilbake til Vestlandet. Hva hadde jeg ventet meg? Dessuten har vi jo hatt noen timer med sol, og noen dager innimellom som nesten har vært helt regnfrie.

Miniboop og jeg har vært på turer. Vi har vært nede på kaien og sett etter fisk. Vi så massevis av brisling og heklinger, en død oppned flyndre på land (minnet litt om meg), en gammel støvel, brennmaneter og sjøstjerner.


Fredag var jeg med på tur til Moster og musikalen Miss Saigon. Vi var nesten åtti stykker som hadde leid veteranskipet Midthordland. Heldigvis var vi heldige og hadde både sol og varme hele veien. Vi dro fra land halv seks på ettermiddagen, og var hjemme halv fem på morningen :) Det ble mye reker, hvitvin, musikk og sosialt samvær på turen. Jeg var vel omtrent eneste på min alder der, da de fleste var venner og venners venner av mine foreldre, men sånt stopper ikke meg fra å ha det gøy.


Musikalen var veldig flott. Moster Amfi, som er et utendørsamfi, er utrolig imponerende, og oppsetningen og alt arbeidet som blir lagt ned av lokale, frivillige er minst like imponerende.
Men det var så klart ikke lov å ta bilder under forestillingen, så der har jeg ingen å dele.

Mosterhamn er forresten en spennende plass, med utrolig mye historie knyttet til stedet. Jeg har vært der flere ganger, men jeg har aldri vært inne i kirken der. I går var det litt kjipt å stå rett utenfor, og ikke ha mulighet til å se den skikkelig. Den er en av de eldste kirkene i landet, og selv om den er liten og enkel, blir man litt overveldet av å vite at bygningen er nesten tusen år gammel.
Vel, vi var ihvertfall alle enige om at det hadde vært en fin tur. :)
Og jeg spyttet ikke på hverken vegger eller benker, så jeg fikk bli med hjem også.

Ønsker alle en fortsatt fin helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så utrolig flott med teater i det fri :). Høres ut som om livet på Vestlandet er flott :) Kos deg videre Malin :) jeg kan trøste deg med at vi har begredlig vær på Østlandet også.

*klem*