Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

15. august 2009

Silke

Sommeren er nesten over. Det regner og regner, og vi regner nesten bort. Ihvertfall i dag.


Og jeg maler og maler. Pus også, men på en annen måte.


Det mørke panelet som var her, gjorde stuen, som allerede er liten, enda mindre. Og hele rommet fikk liksom veldig hyttepreg. Men det sluker maling, så jeg måtte på med tre strøk maling. Nå har jeg gått tom, og må kjøpe mer over helgen. Fremdeles gjenstår flere takbjelker og vinduskarmer. To av vinduspostene var av lekker (not), brun respatex. Har brukt heftgrunn på dem, og håper det sitter godt nok fast til å skjule dem for evig og alltid. (Den rålekre (not) lampen, fulgte med huset. Men jeg har en plan for den også.


Nå er min krok nesten ferdig også. Men bildet (trollet som min kjære bestefar tegnet til meg en gang) skal ha ny ramme, og så har jeg noen andre bilder som skal opp. Jeg har sortert ut en del bøker som skal til loppis, og enda flere skal bort, for her er det stappfullt i hyllene - og jeg må ha plass til nye og bedre bøker etterhvert.

Pus heter Silke. Hun er så snill og søt. Vi er alle helt betatt av henne. Men hun er litt bøllete, og jeg lurer på hvordan gardinene mine vil se ut om et par uker, slik hun holder på...


Akkurat nå sitter jeg her og krysser fingrene for min tante. Vår snille tante (min mors søster) ble påkjørt idag, og det så ganske ille ut. Hun opereres i kveld, og da får vi nok vite mer om hvordan det ser ut.

Håper dere krysser fingrene med meg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Urk for en jobb Boop! Male panel er no herk. Men det blir jo fryktelig lekkert da!

Krysser fingrene for tanten din.

Håper alt er bra med deg og familien. Vi sitter på hytta og regner nesten bort vi også :) Koselig inne da, men spill og sprell :)

❤ Kaia sa...

Panelet ble kjempefint.
Pus var helskjønn, nydelige tegninger.
Håper alt går bra med din tante.
Klem fra Kaia (som også renner bort snart)