Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

19. mai 2009

Jeg - en Superhusmor!

Jeg har vel aldri lagt skjul på at jeg er en håpløs husmor. Det betyr ikke at jeg ikke prøver. Åh... jeg forsøker hele tiden. Jeg har (som tidligere nevnt) en hemmelig drøm langt inni meg et sted om en dag å bli en skikkelig Martha Stewart (se bort ifra hvitsnipp-forbrytelser og lenkegjenger og skumle Olgaer som stjeler sigarettene dine i fengselet). Idag våknet jeg og visste med en gang at dette var dagen da mitt nye liv som superhusmor skulle begynne. Nå er det nok halvhjertede forsøk. Nå er det på ordentlig. Nå er det et prosjekt. Et seriøst prosjekt. Et mål som skal nås, koste hva det koste vil.

Jeg har nemlig forsket litt på dette i det siste. Det nytter ikke å stå opp på fridagen og begynne å subbe rundt i pingvin-pyjamas, med bustete hår, sminke fra gårsdagen og hullete sokker, og regne med å få et strøkent hus i løpet av dagen. Nope. Skal det gjøres, må det gjøres ordentlig. Fra nå av skal jeg stå opp med et smil, hilse fuglene og blomstene en god morgen, ta morgenstellet med en gang (dusje, legge diskret sminke og leppestift, kle meg pent (men fornuftig) og bruke innesko med bare passelig høye hæler), før jeg setter igang med dagens husstell.

Slik startet dagen altså idag. Fantastisk! Innen klokken var ett, hadde jeg brettet to maskiner tøy, vasket gulvene, vasket badet, og vasket vinduer både på utsiden og innsiden. Jeg fikk til og med ryddet litt i stempelsamlingen. Utrolig! Jeg er tydeligvis på riktig spor her. Jeg føler at jeg har knekket den gåten jeg aldri før har klart å løse. Jeg er på vei til å bli en Superhusmor!

Neida, huset er ikke perfekt ennå. Men nå virker det overkommelig. Jeg har tilogmed funnet frem symaskinen igjen. Etter å ha sydd litt frem og tilbake (på papir, så klart) fikk jeg plutselig den strålende ideen at jeg skal sy meg et forkle. Enhver superhusmor må ha et skikkelig forkle. Tenk så effektiv jeg kommer til å bli med et forkle. Og så må jeg lære meg å bruke vaskemaskinen. Og tørketrommelen. Men det bør være en smal sak. Matlaging tror jeg at jeg skal takle. Men det må komme med tiden (Egentlig kan jeg lage mat, men ikke si det til herr Boop. Det er min godt bevarte hemmelighet (så lenge vi ikke snakker kaker - dere vet jo meg og... kaker))

Jammen bra det er fri på torsdag! Jeg har noen tak som trenger vask.

9 kommentarer:

Anette S sa...

Jeg skulle også begynne et nytt og bedre liv i dag... Men jeg rakk ikke innom sportsbutikken for å kjøpe yogamatte, så det får vente til i morgen. Jeg måtte forte meg hjem og hente pakke på posten *rødme*
Men du, det der med å stå opp tidlig å ha bestemt seg for hva man skal gjøre er alpha og omega!
Jeg heier på deg, Martha!

Unknown sa...

Ler så jeg griner i dag også jeg Boop! Tusen takk for underholdende innlegg!!

Lykke til i din nye tilværelse, jeg er skråsikker på at du kommer til å klare dette med glans :)

Lene S sa...

Tusen takk for utrolig underholdende lesning! Og lykke til med prosjekt superhusmor! Hvis du lykkes (noe jeg tror du gjør) skal jeg jammen vurdere å gjøre et lignende forsøk ;)

Lula sa...

HEHEHE Utrolig morsomt skrevet! Ler høyt her;) Lykke til med prosjektet ditt, jeg har prøvd det fleeere ganger og jeg må nok bare innse at jeg mangler husmorgenet *lol*

Ha en flott langhelg!

Jarle Petterson sa...

Juhu! Blir det duk og dekket bord, sier du? Det var andre kjøttboller (selv om du rett nok ikke fordrar dem)!

Neida, kjære: Vi er flinke husforeldre, begge to, men jeg tilstår villig vekk at jeg ser frem til å bivåne prosjektets videre utvikling fra sidelinjen, i barnlig fryd og med den aller største forventning.

Fabelaktig bilde av deg oppi her, forresten. Og for en fotograf!

Fatima sa...

Herlighet du får sagt det. Jeg heier på deg i din nye rolle som super husmor. Jeg tror du blir mye kulere en Martha og det er bra.

Jeanette sa...

Morsomt skrevet! :) Ha-ha! Lykke til med et nytt liv som husmor!

Så søt jenta di er. Da var det henne jeg så på S***s i går, ja. Hun så litt undrende på meg. Kanskje ikke så rart, rare damer som flyr rundt og ser på scrappesaker ;).

Ser ut til at du ahrlitt og hvert å pakke, vaske og ordne. Lykke til! Og god helg!

Kirsten sa...

hihi!
Tusen takk for inspirasjonen - kanskje det er dette som skal til... nå tar det nok en stund før jeg klarer å gjøre husarbeid uten å tenke på Superhusmorinnlegget ditt... fnis... og det bildet var jo bare helt supert!

Maren sa...

Hihihi! For et fantastisk innlegg :D