Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

28. desember 2009

Juletrehogst 22. des.

Vel overstått jul! Jeg har ikke oppdatert så mye her i julen, for det har vært travelt nok med andre ting som skulle gjøres :) jeg får heller oppdatere litt og litt, etterhvert som jeg får sortert bilder og tanker.

22. desember var miniBoop, Boop-nevøen, Boopbror og Boop selv med BestefarBoop i skogen på juletrehogst. Det var kjempekoselig! Pappa pleier hvert år å hente juletre på gården til en venn av familien, og han hadde laget det skikkelig koselig til vi skulle komme.

Trenissen hadde hørt rykter om at vi kom, så han hadde hengt ut gaver til barna i trærne - midt inne i granfeltet. Boop selv måtte både kravle og klatre for å følge etter ungene og forhåpentligvis få et glimt av trenissen inni der - men han var borte lenge før jeg fikk alle kvistene ut av håret og kunne se presentabel ut.

Det var skikkelig julestemning ute. (Det øverste bildet er vannet som ligger rett bortenfor huset vårt. Er det ikke fint? Dette vannet ser jeg fra soverommet mitt hver dag, og det gjør meg glad. Jeg har vokst opp med å ro her, bade her og stå på skøyter og ski her om vinteren. Nå håper jeg at isen vil bli sterk nok denne vinteren.)
Etter at juletreet var funnet, rikelig evaluert og diskutert, hugget og surret fast bakpå traktoren, fikk ungene lov til å sitte på i traktoren og fløyte villt hele veien opp til gården. Der fikk vi servert hjemmebakte julekaker, kakao og julebrus, før vi gikk i fjøset og hilste på sauene og katten på høyloftet.
Det hele var en perfekt tur, og en perfekt opplading til jul.

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

God fortsättning Malin!!

Sonja sa...

Herlig juletretur, og fine minner å ta videre :)
Ha en fortsatt god jul!