Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

21. desember 2009

Snø! Tiddelibomboop...

Enda en ladning krumkaker er i boks. Dobbel oppskrift denne gangen, for de forsvant altfor fort forrige gang. Denne gangen er de forbudt område før jul, for nå gidder jeg ikke lage flere på denne siden av nyttår...

Vi har fått snø! Masse snø! Ihvertfall er det veldig mye til denne delen av landet å være. Jeg håper, håper, håper at det holder seg like fint til over jul. Gjerne over nyttår også, men det tror jeg kanskje er for mye å håpe på...

MiniBoop storkoser seg i snøen, og i morgen skal hun få bli med bestefar i skogen for å hente juletre. Selv kjøpte jeg et i år. Jeg fant et perfekt tre - og da var det ikke noe å lure på. Men nå er det nesten nedgravd i snø på terrassen, så det må nok hentes inn for litt avtining allerede i kveld.

Jeg gleder meg som en unge til å pynte treet. Det er like gøy hver jul. Jeg elsker å pakke opp alle små dingsene som skal henge på treet. Jeg er egentlig veldig glad i typisk, god, gammeldags, norsk jul, og alt som hører med. Halmbukker og fjøsnisser... Men akkurat på juletreet har jeg en salig blanding av pynt. Så lenge det er fint, bryr jeg meg lite om hvor pynten stammer fra - eller hva den forestiller.

Det er forresten ikke bare treet som er nedsnødd. Den stakkars benken. Den ser ikke særlig innbydende ut akkurat nå. Jeg bør vel kanskje rydde den inn - ihvertfall hvis jeg skal ha et sted å drikke kaffen min til våren. Neste år kan det kanskje være greit å huske det litt tidligere på høsten.


Er alle klar for jul nå? Jeg tror jeg snart er ganske klar. Det jeg rekker å få unna fra nå av, er bare bonus. Jeg er ferdig med gavene :))) (jippi og hurra!), jeg har bakt, Jeg har ryddet. Jeg har pyntet. Mangler en del matvarer - men det kommer vel i hus også.

Jeg gleder meg til jul, jeg...

Sorry forresten at bilden ble så blå. De bare ble sånn...

Og så lurer jeg litt på hvem av oss som får lasset over inngangsdøra ned i nakken. Og når det skjer. Like spennende hver gang jeg går ut og inn av huset.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Herlige bilder. Bare koselig når de er blå, det minner meg om den blå timen fra Blåfjell. Får skikkelig julestemning jeg da. Slenger meg på som følger jeg, for jeg gleder meg like mye til hvert innlegg fra deg. Sitter og humrer og lurer på hvorfor du ikke har egen spalte? Du skriver så utrolig bra! Ha en super juletid og et flott nytt år! Klem, Yvonne