Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

17. mars 2008

Look who's talking - again!

Oisann. hele fire stykker som slet seg gjennom monologen min her om dagen. Takk til dere for at dere hørte på meg... Jeg trodde ikke det var noen som besøkte denne bloggen lenger, nesten.

Helgen har kommet og gått. Jeg har ikke fått gjort halvparten av det jeg skulle denne helgen. Jeg vasket 3,5 vinduer, og så var jeg lei av det. Jeg hadde nok ikke vasket dem engang, hadde det ikke vært for at solen fant ut at den skulle skinne ekstra på akkurat mine vindu, og avsløre trehundreognitti klissete håndavtrykk og litt lim etter ymse klistremerker som har blitt klistret der de siste ukene.

Og så har jeg laget ett - 1 - kort. Sukk... jeg skulle være skikkelig effektiv, og lage 20 konfirmasjonskort, men det får bli i morgen - eller dagen etterpå... Jeg laget ett Magnolia-kort som kan sees her, dersom du har interesse for det.

Resten av helgen har gått med til å jobbe med neste kolleksjon fra Papiliostamps (som blir helt annerledes enn de tidligere). Og dette er foreløpig en hemmelighet jeg deler med dere få sjeler som besøker denne bloggen. (Jeg er veldig happy med denne så langt!)

Tenk at det allerede er påske igjen! Ja, jeg vet at påsken er litt tidlig i år, men likevel... Det var jo nettopp forrige påske. Jeg skal en tur hjem til det vakre vestland, og jeg gleder meg til det. Påsken handler så mye om tradisjoner og vaner, og det er alltid der "hjemme" det er mest påske for meg.

I mitt forrige innlegg nevnte jeg et program som - ja - går (gikk) på Discovery channel.. Jeg er håpløs når det gjelder disse kanalene. Jeg vet ikke hvorfor, men med en gang klokken passerer tolv om kvelden, så må jeg liksom bytte over til Discovery, Discovery travel & living eller Nat. Geographic. Jeg vet at det er mange som meg der ute - men har dere merket en ting? Det er ikke det samme på dagtid! Det er så rart. Man kan se på krabbefiskere med den største interesse klokken tre om natten, men forsøker du å se det samme klokka fire om ettermiddagen så er det bare det dølleste ever!

Når det gjelder fiske, så ser jeg ikke sånne program p.g.a. dramaet, men mer bare for å se de høye bølgene. Jeg føler nesten jeg kan kjenne lukten av sjø når jeg ser det synet, og jeg elsker lukten av sjø. Jeg skulle gjerne ha fisket hele året (Det må være en rest av nordlending i meg etter den delen av slekta). Det er merkelig - jeg er ikke akkurat den mest tålmodige. f.eks. holdt jeg nesten på å smelle hele laptopen i veggen idag, da den ikke kunne finne scanneren samme hva jeg gjorde. Men når det gjelder fiske, kunne jeg sikkert sittet i to døgn i strekk uten å få et eneste napp. Jeg er alltid sikker på at dersom jeg venter bare 10 minutter til, så napper det, og hvis ikke, venter jeg bare 10 minutter til. Jeg har en engels tålmodighet når det gjelder fiske, men bare der.

Forresten. En ting til: Liker du sangen Betty Carter synger på siden her? Jeg glemte å si så mye om den sist. Den er av Kurt Weill, og finnes på CDen September Songs, som er en herlig samling av Weill-låter med kjente musikere som Elvis Costello, PJ Harvey, Nick Cave, Lou Reed m.fl. Jeg har hatt denne i hus i flere år, og er kjempeglad i den.

Jepp. Så fikk jeg jammen lirt av meg en del i dag også.

4 kommentarer:

Trude Julie sa...

Morsom lesing dette og :D
Du har da minst 5 lesere, det er bare ikke alle som legger igjen spor etter seg (f.eks. ei som meg som abonnerer på bloggen via Google Reader).
Ha en strålende påske :)

Anette sa...

Så spennende med ny stempelkolleksjon. Gleder meg til å se den.
Ha en riktig god påske.

Christine sa...

Oh, gleder meg til å se de nye stemplene :D

Og jeg må si meg enig med fiske-tålmodigheten.. Er rart dette med å "bare" vente 10min til for da får man heeeelt sikkert fisk! *fnis*

Heidi sa...

Jeg gleder meg også kjempemasse til de nye stemplene dine. Har akkurat fått noen av de gamle i posten og gleder emg sånn til å begynne å stemple med de!