Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

17. juni 2009

Dumme, dumme kjellertrapp.

Jeg er fremdeles ganske skjelven etter at veslejenta mi falt ned kjellertrappa i kveld. Den bratte, lange, svingete, ekle kjellertrappa vår. Vi trodde hun var i seng, men neida. Hun fikk nok en ide, og plutselig hørte vi bare rabalderet da hun ramlet fra toppen av trappa og hele veien ned, og stoppet i betonggulvet på bunnen. Pannen først, og haken. Så nå har hun en svær kul i panna, opphovnet hake, og skrubbet opp både på leggen og foten.

Og gud hjelpe meg. Jeg tror hjertet mitt stoppet da jeg skjønte hva som laget bråket. Jeg vet jo at man skal beholde roen så man ikke skremmer barnet mer, men det går ikke an å ikke bli hysterisk når man blir så skremt.

-Det gikk fint, vennen. Du er bare litt gul og blå.
-Men jeg vil ikke være gul og blå!
-Sove nå, og tenke på noe gøy. Tenk på turen til Eidsvoll.
-Men jeg vil ikke dra til Eidsvoll når jeg er gul og blå!

Nå sover hun i sengen min. Og mor prøver å roe nervene.
Jeg vet at jeg er overhysterisk, og overbeskyttende. Men jeg er bare redd for jenta mi. Og uff... jeg blir dårlig, jeg, når hun får vondt :(

Noe hyggeligere:
Se på dette! Skulle jeg ha ønsket meg noe dyrt og nydelig akkurat nå, så måtte det ha vært keramikk av Sarah Malone.

Så vakkert...

2 kommentarer:

Ellen* sa...

Huffameg - det der var jo kjempeskummelt! Klart man blir skjelven av sånt! Håper hun ikke er så altfor gul og blå nå da - og at mor har roet seg:o)
(titter innom Steffens imorgen forresten - kanskje vi sees:o))

Unknown sa...

Uff - man kjenner kvalmen komme når noe sånt skjer ja! Håper alt går bra med MiniBoop, og hvem vil være gul og blå når man skal til Eidsvoll?? Det er jo der Norge ble erklært uavhengig nasjon - frigjort fra Sverige!! Man kan da SELVFØLGELIG ikke være GUL OG BLÅ!!! Man skal være rød, hvit og BLÅ når man skal til Eidsvoll.

Lekkert service btw :)