Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

27. desember 2005

Vel overstått jul

Denne bloggen har virkelig blitt forsømt i julestria. kanskje er det like greit - jeg har tross alt ikke mye å skrive om. Mine huslige sysler er ikke av de mest spennende, og ikke livet mitt ellers heller. Jeg har ingen småerotiske historier jeg ønsker å dele med verden, i halve, tvetydige setninger, og tiden da jeg skrev patetiske dikt er forlengst over. Ikke har jeg noe behov for å gjøre meg mer spennende enn jeg er, og ikke har jeg planer om å gjøre mine politiske betrakninger til offentlig lesning. Sannheten er at jeg lurer på hva jeg i det hele tatt skal med en blogg.

Jaja, neinei. Jula kom og gikk. Nissen også, a.k.a. gubben selv i nyinnkjøpt skjegg og rød nissefrakk. Alida strålte. Det var en flott jul, selv om det bare var oss tre. Gavene ville ingen ende ta, og det var en utmattet, men fornøyd toåring som sovnet utpå natta en gang. Også i år måtte jeg til slutt innse at mine evner på kjøkkenet, og i huset ellers, er noe begrenset. Full av pågangsmot kastet jeg meg over oppskriftsbøkene en stund før jul. Det ble handlet inn kilovis med hvetemel, sukker, egg og mandler, men etter to mislykkede forsøk ga jeg opp. Dermed ender det nok slik som forrige år og året før der, med at det meste går i søpla utpå våren en gang.

Men det ble jul likevel. Butikkene i våre dager selger jo både pepperkaker og det man ellers trenger for å skape jul. Jeg er også velsignet med en mann som kan tilberede både pinnekjøtt og kalkun, så middag hadde vi også.

La meg forresten benytte denne anledningen til å ønske mine to-tre lesere en fortsatt deilig romjul, og et riktig godt nytt år.

1 kommentar:

Sylvi sa...

Neimen, Boop'n da! Jeg aner en liten negativ ladet tone her...!? Jeg må bare si at jeg skjønner deg godt og har følt det slik selv i flere år. I år har jeg faktisk greid det! :-D ....eller dvs; jeg har senket karvene og er mer fornøyd ;-)

Bare så du veit det! - så følger jeg godt med i bloggene dine ;-)

Ha en hyggelig romjul videre og ønsker deg en sprudlende nyttårsfeiring :-)

STOR klem fra Sylvi