Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

2. januar 2010

Nyttårsfeiring

Vi hadde en fin nyttårsfeiring. Stort sett. Nesten hele veien.

Vi feiret dagen hos søstern (Flis) og familien hennes på Os. Flismannen laget Kalkun med masse tilbehør, og vi spiste til vi nesten trillet bort fra bordet.

Etterpå fikk ungene gå nyttårsbukk til de nærmeste naboene. Denne tradisjonen er ny for miniBoop, siden det ikke var vanlig med slikt der vi bodde før. Men hun har jo hørt oss andre snakke om det. Kostyme skulle hun låne av fetterene sine, men hun satte seg fullstendig på bakbeina når valget sto mellom Darth Vader og Batman.

(Boop, derimot, hadde det veldig morsomt i Batman-kostymet selv... Veldig morsomt.)

Heldigvis kom vi til enighet, og hun gikk til slutt som nissejente - eller nissekjerring, som hun furtet frem når jeg surret sjalet mitt rundt henne.
-Det er bare gamle kjerringer som bruker sånne, mamma!

Min kraftige forkjølelse var på retur, men siden miniBoop bare var såvidt over en runde omgangssyke, ante det meg at det kunne bli mer sykdom innen 2010 var kommet ordentlig igang. De fleste rundt bordet hadde allerede vært gjennom en sånn runde, men hos oss var det bare mini som hadde hatt det.

Derfor var det like greit å ta det veldig med ro, selv etter å ha sett et halvt u-hjelpsbudsjett bli fyrt av mot fullmånen, og etter at ungene forlengst var i seng. Et par glass vin og ett glass champagne var det likevel rom for, når vi voksne benket oss rundt brettspillet Kranium utpå natten.

Jeg var egentlig i fin form, og trodde vel egentlig at dette ville gå helt bra. Jeg burde vel kanskje ant at fomen ikke var helt som den skulle når de andre gjettet "gikt", når det jeg egentlig mimet var "vannseng"... Jaja - det er greit å kunne skylde på at det sikkert var sykdom...

(sannheten er vel kanskje at Boop ikke lenger er det hun engang var)

Jaja... så gikk jeg inn i det nye året med årets første runde omgangssyke for min del. Spennende feberfantasier (nå vet jeg hvorfor enkelte mener å se lysvesen og lysfontener. Det er bare høy feber til nyttår), og ribbet for matlyst (begynner såvidt å bli klar for årets første måltid nå).

Vel, Boop ønsker dere en fin lørdagskveld. :)
(BatBoop-bilde kommer)

2 kommentarer:

May-lill sa...

En liten hilsen fra naboen din som også ligger syk med forskjølelse og feber + vond hals. Ikke noe kjekt. Orker nesten ikke å strikke, da er jeg syk.
God bedring til deg.

Nina sa...

Godt nytt år! Flotte nyttårsbilder :o) Og god bedring!