Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

20. januar 2010

På glattisen

Vi har hatt noen nydelige dager i det siste, og jeg måtte grave frem hauggamle skøyter og gå på isen med miniBoop. Hun fikk bruke de skøytene jeg hadde som liten, og jeg fant et enda eldre par som passet meg. Egentlig har jeg lengdeløpskøyter, men det ville ikke mini høre snakk om. Sorte skøyter var liksom ikke greia.

Så vi dro på tur, med kakao og boller i sekken, og fant oss en lun krok bak en stor stein. Mitt skøyte-comeback ble kortvarig. Selv om jeg er rene Sonja Henie i hodet mitt - ble det liksom ikke like elegant når jeg kom på isen. Det hjalp ikke at skinnet i skøytene var blitt steinhardt de siste førti årene, slik at det føltes som fottøy fra en 1400-talls rustning. Så jeg krøp bak steinen min igjen, og koste meg med kakao, og så på miniBoop som skøytet ivrig ivei.

-Å gå på skøyter er KJEMPEgøy, mamma! Gøyere enn ski tilogmed. Men du, mamma, du er ikke laget for skøyter, du...

Sånn ellers:
Jeg var lei av å fryse på føttene. Kjøpesokker duger liksom ikke. Så her en dag fant jeg frem masse smårester ullgarn, og strikket meg lange sokker. Oi, så varme de er! Stygge kanskje - ikke de lekreste fargene, men varme.

Hvis du vil strikke lange sokker, finner du en enkel oppskrift her:
Stripe-på-stripe-strømpe hos Pickles


Og til slutt må jeg vise bildene som jeg ønsket meg til jul - og fikk! Har endelig hengt dem opp, og nå henger de over spisebordet. Jeg syns de er så fine!

2 kommentarer:

Grylla sa...

Si meg er det veevatnet dere er på ?

Malin a.k.a. Boop sa...

Ja, det er på Vevatnet. Veldig fint der nå - det er ikke så ofte det fryser til slik som dette, siden det er så stort, men nå er det frosset hele veien :)