Sider

In three words I can sum up everything I've learned about life. It goes on. ~Robert Frost

19. mai 2010

17. mai i år også, gitt.

Hmmm... det ble et langt opphold uten oppdateringer her. Beklager det. Jeg har egentlig ingen god grunn, bortsett fra at jeg er litt lat - og litt fantasiløs.

17. mai kom og gikk i år også. Vi spiste kaker og is, sto i kø, gikk i tog, viftet med flagg og blåste forgjeves i plasttrompeter som ikke virket.

Jeg hadde miniBoop med på idrettsleker om morningen, mens herr Boop var hjemme og holdt svigermor med selskap, for hun var på besøk denne gangen. Dessverre er hun litt dårlig til beins, så vi måtte begrense flyingen litt - da valgte vi heller at alle deltok i toget.

Mini hoppet lengde, løp sekstimeter og kastet ball, og så fikk alle godteri i premie. Barnslig som jeg kan være, kjente at det fristet veldig å forsøke meg på lengdehopp selv, men helst ikke når alle ser på...
Kanskje jeg sniker meg opp dit og prøver en sen kveld når verden sover..?

Senere gikk vi alle i tog og hørte taler, og sang fedrelandssangen og kongesangen, og ungene sang om å "seila heim", og jeg gråt en skvett fordi jeg var rørt - og fordi jeg ville.

På vei hjem forlangte jeg min årlige fotosesjon, bare fordi det hadde vært ok med noen bilder av meg selv i bunad (før jeg blir altfor gammel og skrukkete - jeg er på god vei). Så da satte vi kamera på seriefotografering, og så hoppet og spratt jeg som en ungsøye rundt i enga en liten stund.

Veldig artig.

Dagen ble avsluttet med vin på terrassen, men jeg må ha vært sliten, for jeg sovnet forholdsvis tidlig foran en film.


Jeg kunne sikkert oppdatert mer om hva som har skjedd og ikke skjedd de siste tre ukene, men jeg tror jeg skal bevege meg tilbake til arbeidet. Jeg fikk tredve kilo stempler levert idag, etter å ha purret på tollen i to uker. Jeg venter fremdeles på emballasjen de skal pakkes i, men bør ha den innen et par dager nå. Så da kommer snart stemplene i salg. I mellomtiden skal jeg klippe-klippe-klippe.

6 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Nydelig bunad du har.
Hva heter den ???
Klem fra KAia

Malin a.k.a. Boop sa...

Det er Lofotbunaden :)

Skal prøve meg på Hardangerbunad har jeg tenkt - etterhvert. Ihvertfall lage noe av den selv. Vil gjerne kunne bruke begge :D

Unknown sa...

Herlig Boop Herlig! Enkelte ting endrer seg ikke *lol*

Ania sa...

Sprek ungfole ;) Jeg er litt lei meg for at jeg ikke fikk tatt noen bilder av meg selv i bunad i årets 17.mai. Bedre lykke neste gang, I guess - ser jo her det er fint å ha noen sånne bilder av seg selv og :)

Jorunns Fredfylte Boble sa...

Herlig oppsummering av 17. mai, dere må ha hatt en fin dag :)

IngerLise sa...

Flott bilde med bunad, vin og lett avslappet i stolen, virkelig tøft!
Tror jeg slenger meg på som leser her, hvis det er OK? :)